27 Ağustos 2015 Perşembe

ADIM ADIM YOL ALAN GÜZEL İNSANLAR TOPLULUĞU (Bu Yazı İlkokul Öğretmenim Müyesser Kayacan Hanımefendi İçin)

  Türkiye'nin en büyük amatör koşu ve yürüyüş gruplarından ve ilk 'yardımseverlik koşu grubu' dur 'ADIM ADIM'. Bir tür sivil insiyatif. Benzerlerinin aksine bağış toplanmasına sadece aracılık yapar ve birçok sivil toplum kuruluşu ile çalışır. TEGV (Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı), TOFD (Türkiye Omurilik Felçlileri Derneği), TOG (Toplum Gönüllüleri Vakfı), Buğday Ekolojik Yaşam Derneği, AKUT (Arama Kurtarma Derneği), TEMA, KORUNCUK, AÇEV  çalıştığı kuruluşlar. Kurucusu Yardımcı Doçent Itır Erhart. Fikir 2004 yılında Amerika'da bulunduğu sırada doğuyor. Koşan bir kadın görüyor ve tişörtün üzerinde şu yazıyor: 'Think Running a Marathon is tough? Try Chemotherapy'. Gerisini videoda bayağı komik anekdotlarla anlatıyor bu dünya tatlısı kadın. İlk maratonununda, birinci gelen 2 saatte bitirirken kendisinin nasıl 6 saatte tamamladığı, ilk tişörtlerini sponsor bulamadıkları için kendi imkanlarıyla hazırladıkları vb. Gururla söyleyebilirim ki, oğlumun da koşucu olarak içinde yer aldığı, 'Kollektif Yardım Kültürü' nün doğmasında Türkiye'de bu anlamda ilk adımı atan organizasyonun kurucusu Itır Erhart birçok ulusal ve uluslararası alanda ödüllerin de sahibi. 2004 'de ilk koşusunda sadece 1500 $ kaynak yaratabilen bu fikrin, son bağış miktarı 8 milyon lirayı aşmış durumda. Mottosu 'iyilik peşinde koş' olan bu melek insanlar topluluğuna teşekkürlerimizi sunarken, belki bizler de geç kalmamışızdır diyorum. İnsan ruhunun manevi ve vicdani olarak varabileceği bu güzel nokta için.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder