12 Mart 2016 Cumartesi

BİRAZ DA ERKEKLER ŞIK OLSUN


Yanılıyorsam beni uyarın. Bizde hep kadınların şık, bakımlı, uyumlu giyinen olması beklenir de, erkeklere gelince koyver gitsin misali. Bizim çektiklerimizin birazını da onlar çekse. Bu kemerimle bu atkımı alsam daha uyumlu olur gibi akşamdan plan yapmak zorunda kalsalar mesela.

Beylerde taraklı ayağı olanların ucu sivri ve burnu yukarı kalkan ayakkabılar giymesini hiç sevemedim. Bizim kötü, engebeli yollarımızda o model ayakkabıların burnu daha bir fazla yukarı kalkar. Ayrıca bacak boyu uygun değilse olmuyor, niye zorlarız ki ? Herkes herşeyi giyemez, giymemelidir. Hele efsane bir kahverengi takım elbise giyilmesi durumu vardır ki, yakışan yakışmayan her yurdum insanının gardronunda mutlaka bulunur. Ay o nasıl giyeni karartan ve yaşını on yaş yukarı çeken bir giysidir? Hele kruvaze olanları. Takım elbise bizde pek sevilmez, resmi yerlerde çalışanlar mecburiyetten giyer, diğerleri genelde spor takılır. Spor giyim biraz da kurtarıcımız ve tembel işidir. Ceket, kadında olsun erkekde olsun en sevdiğim giysi türüdür. Bana göre de giysi denilince ilk sırada olması gerekendir. Bir ciddiyet, bir kurumsal kimlik kazandırır insana. Üzerimde ceket olduğunda ister istemez vücut dili de o ciddiyeti tamamlar. Öyle olunca söyledikleriniz, konuşmalarınız daha bir ciddiye alınır, sizi bir level yukarı taşır. Klasik dışında da birçok spor tarza yakın dünya kadar çeşitli ceket modelleri mevcut.


Bu defilede giyilemeyecek, absürd hiçbir model göremedim. Marka reklamı yapmak derdinde değilim. Gayet beyefendi, ağırbaşlı, sakin modeller. Sivri olup da abartılı hiçbir şey yok, aslında bu duruma da biraz şaşırdım. Pantolon boyları hemen ayak bileği bitimli ve hafif bilekte daralıyor. Bir, iki pileli, yarı şalvar modeli. Kaşe, akıcı kumaşlar, klasik renkler. Kısa düz renk kabanlar, montlar, kadife veya değil, dar kesim, bele oturan ceketler, asker postalının bir adım daha ince modeli ayakkabılar, botlar, seyahat çantaları, deri eldivenler, küçük yaka gömlekler, geniş atkılar sevdiklerimden. Boyuna tasma gibi asılmış kolyeleri ve çok düz inen, bol kesimli kot ve deri pantolonları beğenmedim. 

Şu karşı tarafın gözünü alan parlak gözlükler konusunda birşey demek isterim. Bunların yarı parlak olanları var ve inanın çok daha güzel duruyor.

2 yorum:

  1. Ethem hep bana soruyordu ne giysem diye, şimdi neyse ki artık kendi seçiyor.Anneleri alıştırmışlar, her şeyi ellerine verip bunu giy demelerine.:/

    YanıtlaSil
  2. Aynen öyle,şıklık sadece kadınlara özgü bir beklenti olmamalı,herkes şık olmalı eğer olunacaksa...

    YanıtlaSil