17 Kasım 2015 Salı

THAİ BO İLE FORM TUTUN

Bütün gün bir koşturmaca hali içindeyiz. Söyler misiniz bu tempoda kendimiz için ne yapıyoruz? Sadece kendimiz için ama. Kendimize iyi davranıyor muyuz? Thai Bo yani müzik, dans, kick boxing'in karışımı olan bir spor dalı. Spor kolların yumruk, ayakların tekme konsantrasyonu ile en üst seviyede tutulduğu çok zevkli bir fitnes türü. Hiç yaş sınırı olmadan herkesin yapabileceği, içinde kardiyovasküler ve ağırlık çalışmalarını barındıran, ilk başladığımda kendimi Bruce Lee zannettiğim, tempolu müzikle yapıldığından tadından yenmeyen, sizi tüm dünyadan koparan bir branş. Bu kopma çok iyi ve faydalı bir "kopma" hali. Arada kopmakta fayda var.

Videoda temel hareketler var. Ben de ilk başlayınca yumruklarımı kibar kibar atmaya çalışırdım. O zaman da olmuyor tabi, yumruklar sıkı olacak ki kol kasları daha bir çalışsın. Hocanın ikazlarından sıkılınca baktım olmuyor. Hayal dünyası kurdum kendime, hırslandığım, canımı yakan insanları getirdim gözümün önüne (böyle biri de yok ama), patlat yumruğu, tekmeyi şeklinde artık Allah ne verdiyse. Aman çok da güzel oldu, pek de eğlenceli tabi.

Başlanmadan mutlaka germe hareketleri yapılmalı. Bütün kaslar, kol, mide, kalça ve bacaklarını çalıştırıyor, basenleri sıkılaştırıyor. Bir saatte 600 - 800 kalori yaktırıyor. Çok basit gibi duran makara sarma hareketinde bile kollar sıkılaşıyor. Tamam kabul yoğunluğu yüksek bir spor dalı, ancak bu beden öyle bir mekanizma ki, çok kolay alışıyor herşeye. Salonda yapacaksınız diye bir koşul yok, açın bir 'Thai Bo' videosu, işlem tamamdır.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder