29 Eylül 2015 Salı

MODA CANAVARI

                         

Moda bazen insanın kendisinin istediği gibi değil, başkalarının istediği gibi giyinmeye zorlayan olgu. Moda bazen yakışanın giyilmesi, bazen yakıştığı zannedilenin. Veya moda kar amaçlı üretici firmaların insanlara önceden ne giymesi gerektiğini söylemeleri ve ardından söyledikleri şeyi satmaları mıdır? Bence çokda modanın esiri olmadan takın takıştırın, giyin yakıştırın ama en önemlisi kendiniz olun. Giydikleriniz sizin kişiliğinizin bir uzantısı, tamamlayıcısı olsun. Zaten bu ülkede var olan tekstil çeşitliliği bizim en büyük yardımcımız.

Eğer çok kilo sorununuz yoksa, arada tek tipleşmekten nispeten uzak Türkiyeli hayatımızda 'sosyete pazarı' ve diğer semt pazarı anlayışı da kendi modamızda kendi çizgimizi oluşturmakta ülkemizi inanılmaz verimli bir tarla haline getiriyor. Bu durum belli başlı önemli parçalar dışında, çok yüksek kalitede olmasa bile inanılmaz ucuzlukta bir çeşitlilik sunar bizlere. Birde ünlü markaların Outlet'leri ve yerel butikler.

Büyük markaların ağırlığına ve korudukları snob etkisine elbette inananlardanım. Fakat ödediğimiz bedelin üçte biri markanın reklam-pazarlama giderlerine, üçte biri ürünün ederine, üçte biri markanın kendisine yani aslında havaya ödendiğini öğreneli beri mevzuya biraz daha mesafeliyim. Büyük markalar 'sadece bizden giyinip çıkın, ilgi çekin' üzerine reklam yapıyorlar. Onu giydiğimizde, bir statü sembolünü de satın aldığımız su götürmez bir gerçek. Elbette trendleri takip etme hakkımı saklı tutarak 'ben aynı markanın aynı kıyafetini giyen yüzlerce insandan biri olmak istemiyorum, ben benim ve kendi estetik anlayışımı kendim oluştururum' diyenlerdenim. Hayatın her alanında olduğu gibi dayatmacı zihniyetlere olan bir tepkim, bir zararsız anarşist ruhum var benim. Sırf bu yüzden almış olduğum bir şeyde mutlaka bir yerinde bir değişiklik, bir sökme-dikme hali, bir ekleme, uyarlama durumum vardır. Şimdilik tek eksiğim dikiş bilmemek ama olsun evimin altında bir terzim var ki yıllardır, o beni anlıyor, hayalimi, ne yapmak istediğimi. Modayı takip edin, bütçenize göre alışveriş yapın ama 'moda canavarı' olmayın yada istiyorsanız olun.
                                 
                                                   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder