30 Ekim 2015 Cuma

AĞIT'IN HEAVY METAL TARZI


Iron Maiden gelmiş geçmiş en iyi Heavy Metal gruplarından şüphesiz ve bana göre yaşarken efsane olanlardan. O kadar yüksek maliyetli bir ekipman sözkonusu ki yıllarca Türkiye'de konser veremediler, çünkü bu masrafı karşılayabilecek sponsor yoktu. Neyse 2013 yılında, zar zor bilet bulupta oğlumun gittiği İstanbul konseri gerçekleşti. Adamların müzikten kazandığı servetler öyle böyle değil. Her zengin olan uçak alır bunlar tank alır. Ülkeleri İngiltere'ye kazandırdığı milyon dolarlar. Yani konuları reddetmeden önce birazda bu açıdan bakabilsek. Müzik sektörü demek İngiltere demek. Yani onların her yönleriyle, her sektörle beraber dünyayı sağma halleri.


En sevdiğim şarkısı 'for the greater of good of god', 9 dakika 26 saniye sürüyor. Bu benim uzun yolda araba kullanma marşımdı bir zaman. En sol şeritte bir özgüven hali ki sorma gitsin, gaza bastıkça basıyorsunuz. O sırada ibreye bakmamak halindeyim, bakarsam yanarım. Oğlum "bu CD' yi hala dolabından aşırıp dinliyorum arada, zaten çizikler içinde kapağı, biliyorum farkındasın ancak sende bana kızmaktan yoruldun".

Nasıl desem ağıt yakmanın 'heavy metal' türü gibi. Tam istediğim hem gürültülü, hem hüzünlü, hem agresif yani içinde her duyguyu barındıran. En zor sınavlarımı en gürültülü müzikleri dinleyerek verdim, tabiki 'kafa sallama ritüeli'm yok bu arada. İkinci yarının ortalarında bir gaz bölümü gelir, 35-40 saniye sürer ve bizi çok güçlü hissettirir. Bu şarkıda, Iron Maiden'in kainatın en güzel müziklerinden birini yaptığına kanıtlar bulmak çok kolay gibidir. Eser çok tepeleri zorlayan destansı bir başyapıttır. Evet kafa yapabilir ancak olumlu anlamda.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder