25 Ekim 2015 Pazar

DEKORASYONDA COUNTRY


Country ne demek? Adını kırsal, geleneksel yani yaşanmışlıktan alan bu dekorasyon tarzı benim ruhumu en iyi yansıtanlardan. Ahşap ağırlıklı, eskitme masif mobilyalardan oluşan, insana yaşanmışlık ve sıcaklık hissi veren, romantik parçalar. Ahşap eşyaların o kokusu, dokusu, ağırlığı ve havası hiçbir şeyde yok. Ahşap yıllar geçsede eskimiyor eskisede güzelleşiyor sanki sizinle yıllanıyor. Krem beyaz eskitme parçalar olursa dahada muhteşem.
 Daha önce ahşap boyama kursuna gittim. O kadar kendimi kaptırdımki bir ara evde herşeyi eskitme yapmaya falan kalkacaktım. Sanki boyumun harcıymış gibi. Rüyalarımda bile birşeyleri boyuyor, değiştiriyordum durmadan. Ulaşmak istediğim kafamdaki şablon bu tarzdı yani country. 

Yeni mobilya sevmiyorum, ahşap olmak şartıyla tabi eski, antika, büyüklerden kalan her ne ise kaplansın veya boyansın. O yaşanmışlık hissi önemli bence. Antikacılar sokağı Çukurcuma'da dolaşırken bir esnaf 'en iyi müşterimiz Rahmi Koç, evine yeni mobilya almaz, devamlı buradan iyi parçaları toplar, kullanmadığını depoda tutar' dediğinde bayağı bir şaşırdığımı itiraf etmeliyim.


Amaç kır evi görüntüsü ya, biraz pastoral, biraz floral, bazen ekose, bazen çizgili, toprak tonlarının bolca kullanıldığı, genelde açık renk ahşap malzemenin kendini bolca gösterdiği, geniş rahat koltuklar, renkli bazen çiçekli yastıklar. Ana zeminin açık renk olduğu varsayımıyla koltuk üstüne atılan bir örme battaniye, bir yerlere serilmiş dantel örtüler, antika halılar, çiçekler, duvarda tablolar ne bileyim işte, geriside sizin hayal gücünüz olsun. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder