5 Ekim 2015 Pazartesi

BURNING MAN FESTİVALİ


ABD' nin NEVADA eyaleti Black Rock Çölü' nde her yıl farklı bir temanın seçildiği etkinlik, en büyük açık hava sanat ve müzik festivali. Dünyadan birçok sanatçı, müzisyeninde katıldığı Burning Man ( Yanan Adam ) Festivali, medeniyetten çok uzakta kurulan bu marjinal şehirde birçok etkinlik ile kutlanırken, son gün adam silüetindeki heykelin yakılmasıyla son buluyor. Bir hafta süren festivalde, insanların kendilerini en radikal şekilde ifade etmelerinin ortamını sunarken düşününki internet, telefon, alışageldiğimiz konfor, duş yok. Din, ırk gibi sosyal statülerin sıfırlandığı bir düzen.
Orada festival süresince 1.kural ' arkanda çöp bırakma', 2.kural ' kendi hayatından kendin sorumlusun.' İhtiyacın olan birşey almak istediğinde paran geçersiz, satmak-satın almak yerine sadece hediye almak - hediye vermek durumu geçerli. Her yıl çekilen tanıtım videolarının hepsi birbirinden ilginç ve marjinal. Ben 2012 yılı çekileni hem görsel hem müzik olarak çok beğendim ve paylaşmak istedim. Moda çekimi gibi de olmuş aynı zamanda. Ayrıca bu arada bunu bloğunda ilk paylaşan olmanın mutluluğuda müsaadenizle benim olsun. İyi festivaller.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder